domingo, 21 de noviembre de 2010

L'esquema 1ª part i una reflexió

Aquesta setmana ja he començat la sessió del taller de tècniques d'estudi que té a veure amb l'esquema. Segons les respostes als qüestionaris inicials, és on els alumnes tenen més dificultats per l'habilitat de síntesi d'idees que suposa realitzar, cosa que els costa molt.
De totes maneres, m'estan sorprenent i a la sessió estan realitzant esquemes realment interessants, el que em fa demanar-los per què no els fan habitualment i constatar que moltes vegades és una qüestió de "poques ganes". Anirem treballant durant tota la setmana amb tots els grups i fent un seguiment a l'aula d'estudi per tal d'ajudar-los a realitzar esquemes que els faciliti l'estudi.
De totes maneres volia compartir una sensació que vaig tenir divendres amb els alumnes respecte al centre de pràctiques (segurament a partir de la realització de la DAFO i després del temps que he passat allà). Es tracta del seu  caire social , moltes vegades només pensam en l'aspecte escolar (reforç, tècniques d'estudi, rendiment escolar, formació, ...), però al darrera, el centre és un lloc on es propicien i  faciliten les relacions socials entre els alumnes, tan necessària en aquestes edats. Els adolescents assisteixen al centre, en principi per "estudiar" però els ofereix un ventall molt ampli de possibilitats i és això precisament, el que fa que la tasca del servei sigui engrescadora, interessant i molt motivant per als professionals que fan feina allà i a mi com a practicant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario