Durant la segona i tercera setmana del mes d'octubre, he aprofitat les entrevistes inicials que manté el meu tutor amb les families i els alumnes una vegada es matriculen al centre. L'objectiu d'aquestes entrevistes és establir un primer contacte amb ells i crear un espai de diàleg per tal d'obtenir dades personals i informació que ens serà útil a l'hora de dur a terme el nostre pla d'actuació i per altra banda, en conseqüència, valorar el tipus necessitats que tenen i d'ajudes que hem de crear.
Les entrevistes tenen com a durada una mitja hora aproximadament, en elles es fan preguntes de diversos tipus, història escolar de l'alumne, característiques personals, activitats extraescolars que realitzen, s'estableix l'horari d'assistència al centre i apuntam les observacions de cara a la nostra intervenció segons la informació porporcionada.
A cada una de les entrevistes m'adono que es crea un ambient relaxat, agradable i de cooperació, principalment per part de les families que acullen de molt bona manera la idea de realitzar un taller de tècniques que ajudi als seus fills i filles a millorar els seus hàbits i rendiment escolar. Aquestes entrevistes es realitzen conjuntament pares i fills el que en principi vaig pensar que seria una dificultat pels alumnes a l'hora d'expressar les seves formes de treballar i les seves necessitats. Però m'he he adonat que no és així del tot principalment, donat que la majoria dels alumnes acudeixen al centre per iniciativa pròpia i perquè veuen la necessitat de rebre ajuda per millorar.
Estic molt satisfeta de les entrevistes inicials, m'he donat a conèixer, he pogut veure les preocupacions de les families i les necessitats dels alumnes. Això serà un bon punt de partida per la meva feina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario