jueves, 25 de noviembre de 2010

L'esquema 2ª part

Durant aquesta setmana he finalitzat la sessió del taller de tècniques relativa als esquemes. Segons els qüestionaris inicials és on els alumnes trobaven més dificultats. Durant les sessions els he demanat quin era el problema vers els esquemes i gairebé totes les respostes han estat les mateixes : per falta de ganes i per no ser capaços de sintetitzar la informació només en conceptes.
El fet és que hem començat les sessions amb els grups demanant-los si sabien la diferència del resum i l'esquema, com feien els esquemes, en quines assignatures aplicaven la tècnica, si els servia per estudiar, si els facilitava l'estudi, ... després hem presentat diferents formes de fer esquemes (claus, fletxes, requadres, ..) i hem llegit un text sobre "drogues", hem fet les tres lectures de les que vàrem parlar a la primera sessió, hem subratllat i finalment, els alumnes han fet un esquema. Estic molt contenta amb els resultats i curiosament els alumnes de primer curs de secundària són els que ho han fet millor. Sembla que segons passen de curs van perdent l'hàbit. Han sortit esquemes realment interessants.
Per finalitzar la sessió, els hem mostrat a tots, els hem comentat, hem dit com es prodrien millorar (menys informació, més colors, millor distribució, ...) i ara ja només ens queda la darrera sessió d'avaluació.
A aquesta sessió tornarem passar el mateix qüestionari inicial i intentarem veure les millores dels alumnes durant aquest taller quant els seus hàbits d'estudi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario