Després d'haver fet la sessió de lectura comprensiva, subratllat i resum amb alguns grups, m'adono de la dificultat que presenten els alumnes a l'hora d'entendre i comprendre el que llegeixen. Hem treballat els tres tipus de lectura (prelectura - atenta i profunda). Després de les sessions se'm plantegen molts dubtes:
Si no entenen el que llegeixen, com seran capaços d'extreure les idees principals?, com identificaran el més important per a després subratllar? com podran fer un resum del que han llegit?
Navegant per internet he trobat a la pàgina web edu21, " la XIII Tribuna: aprendre a comprendre" on es planteja la comprensió lectora com a factor clau en l'èxit escolar. Es consideren les competències associades al domini de la comprensió lectora, en tots els seus registres, com a màxima prioritat per augmentar l’èxit escolar de l’alumnat. No es tracta només d’una qüestió quantitativa per a incitar a llegir més –que també seria convenient– sinó qualitativa, en el sentit de saber llegir millor al comprendre significativament tot allò què es llegeix.
Llavors, és el punt de partida de la nostra pràctica? és en aquesta direcció que hem de treballar amb els nostres alumnes?
Estic aplicant les tècniques d'estudi als alumnes de secundària, però les dificultats en la comprensió lectora, d'on parteixen?
Adjunto el link per a poder veure tota la informació:
No hay comentarios:
Publicar un comentario