Avui he acabat de passar el qüestionari " la meva forma d'estudiar" a tots els grups.
He començat les sessions explicant en primer lloc el que seria el taller de tècniques, hem demanat als alumnes què entenen ells per tècniques d'estudi i hàbits d'estudi. A continuació, se'ls ha explicat que se'ls passaria un qüestionari previ sobre els seus hàbits per tal que fos un punt de partida en el disseny del taller. El qüestionari consta de diferents preguntes sobre el lloc d'estudi, el temps, els apunts, l'atenció a l'aula, els exercicis, l'estudi i els esquemes. En primer lloc, s'ha realitzat una lectura de tot el qüestionari per la meva part i després, apartat per apartat, s'ha tornat a llegir i els alumnes han anat contestant. La dificultat més gran ha estat amb els grups de primer d'ESO ja que els he hagut de repetir les preguntes una per una. Han estat els grups on ha costat més entendre les preguntes i mantenir l'atenció per fer el qüestionari de manera satisfactòria. Amb la resta de grups ha anat millor i les preguntes s'han pogut fer per blocs i apartats.
A partir d'aquí, a la sessió s'han comentat en gran grup les respostes i s'han comparat entre ells, dient el que trobaven que feien bé o malament i han reflexionat sobre on podrien fer modificacions per tal de millorar els hàbits d'estudi i en conseqüència el seu rendiment.
Per finalitzar, he decidit canviar l'entrevista individual amb cada alumne per unes preguntes obertes, relacionades amb els hàbits d'estudi dels alumnes a casa, s'han fet en grup i em serviran per obtenir la informació bàsica que necessitava per tal d'identificar les necessitats i les dificultats dels alumnes. Aquestes preguntes juntament amb el qüestionari em permetran articular el pla d'actuació ajustant-me a la realitat i avaluar el nivell de competències i habilitats que tenen els alumnes en relació a les àrees bàsiques del curriculum,
Les conclusions dels qüestionaris han estat que, hi ha una manca d'hàbits d'estudi generalitzada, que els costa molt mantenir l'atenció i organitzar-se el temps. Els alumnes, en general, no saben o troben moltes dificultats a l'hora de fer resums i sobretot esquemes. I m'ha cridat molt l'atenció que encara a tercer d'ESO els professors diuen el que han de subratllar els alumnes (com a més important) en els llibres de texte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario